Nedrans osis.....

Idag har jag hört en historia om otur och rättshaveri!
Den har dessutom drabbat en stackars man som enbart genom välvilja och gott hjärta har dragits in i en historia som slutat med att han har blivit falskeligen anklagad och dessutom känt sig tvingad att på plats erkänna ett brott som han naturligtvis inte begått.

Personligen upprörs jag ända in i min själ när jag ser hur en så kallad rättstat som Sverige ändå påstår sig vara slår ner på välvilliga snälla människor som enbart har andras väl och ve för ögonen.

Vidare tycker jag att det är fruktansvärt nesligt att denne stackars mans öde ska dras fram i rampljuset och att han ska vara tvungen att utstå spott och spe samt förlora sin position inom politiken där han enbart verkat för människans goda.

Ack ack ack.

Personligen funderar jag på att ställa mig på barrikaderna eller, likt gamle August Palm, ställa mig på en äpplelåda på gator och torg och agitera. Det är nästan så att jag anser att vi samtliga borde ingå i en hungerstrejk för att få rentvått denne stackars man från dessa hemska anklagelser.

Vad har då hänt?

Jo.
Toppolitikern och filantropen Rolf Gunnarsson har under ett besök i Stockholm lyckats förirra sig in på en gata där kvinnor byter sin dygd mot monetära medel.
Något förvirrad och troligen medtagen av denna baksida av mänskligheten har han där kommit i samspråk med en av dessa kvinnor.
Under samtalets gång kommer det fram var stackars Rolf hade sitt hotell.
Som genom en otrolig slump visade det sig att kvinnan i fråga just vid detta tillfälle om aftonen hade ärenden i just den riktningen.
Filantropen Rolf såg då ingen annan råd än att beställa en taxi och erbjuda den stackars kvinnan skjuts då de ju ändå skulle åt samma håll.
Vad händer då?
Jo elake farbror polisen står ett par kvarter bort och missuppfattat totalt Rolfs goda intentioner och haffar honom för brott mot prostitutionslagen.
Hör och häpna!
Att man ens kan överväga att detta skulle vara fallet?!
Nu går skam på torra land.
Nu är ju Rolf en rådig man så han tänker först och främst på andra igen.
Sagt och gjort Rolf erkänner brottet för att inte dra skam över sitt parti trots att han vet i djupet av sitt rättrogna hjärta att han egentligen inte gjort något fel.
Nu har ju Rolf tyckt måttet är rågat och all spott och spe till trots valt att gå ut och förtälja sanningen.
I sitt uttalande skriver han just detta jag presenterat ovan och vem skulle vara så dum att tro annat?
Så medborgare jag vill härmed gå ut och mana till ett allmänt upprop för att fria Rolf från dessa ohyggliga anklagelser som inte har någon som hellst sanningsgrund.
Jag är till och med villig att gå längre.
Jag vill mana till kollektiv utredning av polisen som gjorde anmälan.
Om inte detta är felaktigt tjänsteutövande och grovt förtal så vet jag inte vad som är det.
Rolf själv vill inte gå ut i media då han är för medtagen av hela historien och vem hade inte varit det?

Rolf vi är med dig
Rolf du står inte ensam
Rolf du är i våra hjärtan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0