Why oh why?

Frågan jag ställt mig genom många av livets skeenden.
Inte för att jag har ställt mig denna fråga ur ett existentiellt perspektiv sedan tidiga, lätt pretentiösa, ungdomsår men den är i många situationer relevant icke för ty.
Nu har jag i alla fall inte något svar på denna fråga idag heller.
Just denna dag ställer jag mig den frågan då jag kastat mig ut i denna sfär som kallas bloggsfären.
Ventil kanske?
Tror att det kommer att svaras på denna fråga allt eftersom tiden går.


Idag tänker jag behandla ett uttryck som irriterat mig sedan dag ett jag hörde det och detta uttryck är "ha en fortsatt trevlig dag"

Nu kanske någon undrar varför detta ger mig blodstörtning och ett naturligt lågt blodtryck till trots gör att jag känner blodådrorna i pannan pulsera på ett sätt som borde föregå bristning.
Anledningen är dels att det inte betyder någonting och dels för att det är ett förmätet oinformerat uttryck som kräver en hel del insikt i en situation som en servicepeson omöjligen kan vara insatt i.
I så motto att man önskar någon en fortsatt trevlig dag så måste man veta att personen fram tills det att önskan uttrycks har haft just detta.
Ponera att jag precis har fått sparken, jag har fått ett cancerbesked eller min livspartner nyligen gått bort. Är detta att ha en trevlig dag?
 
Vidare undrar jag vad det var för fel på "Ha en trevlig dag" I detta uttryck startar man från noll. Man förutsätter inget man har enbart en tidsaxel som börjar från och med att önskan uttrycks.
Inget förutsätts och ingens känslor kan såras.
Så till alla utvecklande PR-nissar som lider av verbal diarré så vill jag säga: Leave well enough the fuck alone!

Vidare i denna blogg, dock inte i detta inlägg kommer jag att behandla en hel del saker som ger mig ovan nämnda blodstörtning tror att en del kommer att om inte hålla med så  i alla fall känna igen.






Kommentarer
Postat av: Kikki

ÄNTLIGEN!

2011-03-11 @ 11:43:52
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Isabel

...eller om man ska träffa någon igen dagen efter eller så och denne andre sägen "ha det bra tills dess" Vadå bara tills dess inte efter det?? Det värsta är väl "gott slut!"

2011-03-11 @ 20:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0